lördag 23 maj 2015

Sjal 2


 Testade precis en ny variant av sjalen med beskrivning som jag lade ut förra helgen. Den förra blev lätt som en molnslöja, denna mer som ett åskmoln, tätare, tyngre och och med vassare taggar.  I stort är det samma beskrivning, men här jar jag glesat ut mellan taggarna, ökat med fler maskor i taget och  glesare; vart 20:varv istället för vart 10:e. Garnet är dubbelt denna gång och så är mittpartiet med förkortade varv mer synligt genom att jag bytt det ena garnet där. Silke/lin och en gnutta ull i skön förening.





1 kommentar:

  1. Tack för att du delar med dig. Jag har stickat din fina molnsjal på workshop i Rydsgård med Skånes maskinstickare och ska nu testa åskmolnet🌞 fler är på gång med att sticka sjalen. En sak vi inte förstår: vad menas med att dra tråden genom tom nål? Jag improviserade och rättade i efterarbetet. Tack för inspiration, jag stickade såhär XXXXOOXXXXOOXXXX 🌞🌞🌞

    SvaraRadera